Seminaras ,,Tradicija ir dabartis ugdant jaunąjį pianistą“

  • Paskelbė : Laima Raubienė
  • Paskelbta: 2023-03-13
  • Kategorija: Renginiai

2023 m. kovo 10 d. Vilniaus Karoliniškių muzikos mokykloje vyko seminaras-praktikumas „Tradicija ir dabartis ugdant jaunąjį pianistą“. Seminaras vyko hibridiniu (sinchroniniu) būdu: Vilniaus Karoliniškių muzikos mokykloje arba stebint vaizdo transliaciją tiesiogiai internetu.

Seminaro lektoriai – fortepijono dalyko autoritetai, iš kurių pasisemti žinių užsiregistravo virš 60 dalyvių iš visos Lietuvos: Gargždų, Rietavo, Ukmergės, Utenos, Kauno, Šiaulių, Kuršėnų, Kretingos, Kelmės, Raseinių, Panevėžio, Marijampolės, Trakų, Šalčininkų, Rūdiškių (Trakų r.), Pabradės (Švenčionių r.), Varėnos, Vilniaus. Nuotoliniu būdu seminare dalyvavo arti keturiasdešimties dalyvių.

Seminaro pradžioje sveikinimo žodį tarė Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos direktorė Aldona Skruibytė. Seminarą moderavo solfedžio dalyko mokytoja Lukrecija Stonkutė.

Pirmasis seminaro lektorius – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius, pianistas Jurgis Karnavičius – kalbėjo tema „Jaunųjų pianistų pasiruošimo konkursams aspektai“. Profesoriaus patirtis ir žinios aiškiai išplėtojo pranešimo temą, o auditorija buvo sukausčiusi savo dėmesį praktinėse įžvalgose atliekant stambios formos kūrinius, jų  paruošimą ir atlikimą vyresnėse klasėse, naudą ir reikšmingumą. Vesdamas parodomąją pamoką, kaip atliekami stambios formos kūriniai, profesorius dalinosi atlikimo technikos ypatybėmis bei asmenine patirtimi ir įžvalgomis apie šių dienų aktualijas ne tik muzikiniame, bet ir pasauliniame kontekste.

Antroji seminare dalyvavusi lektorė – Jūratė Rinkevičienė, bendrojo fortepijono mokytoja metodininkė, kamerinio ansamblio mokytoja ekspertė, mokanti  Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, savo žinias atskleidė temoje „Internetas ir fortepijono pamokos: praradimai ir atradimai“. Klausytojus sudomino pranešimo temos aktualumas tiek pedagoginiame, tiek atlikėjo veiklų kontekste.

Pedagogine patirtimi pranešime ,,Mokinių muzikavimo namuose motyvacijos skatinimas“ dalinosi Varėnos J. Čiurlionytės menų mokyklos fortepijono vyr. mokytoja Aldona Jakavonienė. Mokytoja, paruošusi gausų būrį įvairių konkursų laureatų, atskleidė savo darbo su mokiniais užkulisius, įdomų ieškojimų ir atradimų kelią mokinių savarankiško muzikavimo kelyje. Žaismingais, įdomiais būdais paaiškino, kaip spręsti problemas, iškilusias išlaikant mokinių motyvaciją bei dėmesį.

Po pertraukos seminarą tęsė ir leidinį ,,After school“ pristatė Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijos Populiariosios muzikos skyriaus fortepijono mokytojas metodininkas, Vilniaus Kolegijos Menų ir kūrybinių technologijų fakulteto scenos meno katedros lektorius Andrej Polevikov. Didelio susidomėjimo sulaukęs džiazo pradžiamokslis  sudomino ir jaunuosius Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos pianistus, atlikusius keturias leidinio pjeses. Lektorius dalijosi savo asmeniniais pastebėjimais bei patirtimi džiazo leidinių srityje. Ragino tiek jaunuosius atlikėjus, tiek mokytojus klausytis džiazo muzikos, nebijoti klasikinį repertuarą praturtinti džiazo muzikos kūriniais.

Vilniaus B. Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos fortepijono mokytoja metodininkė Jelena Augaitienė pristatė savo leidinį pradedantiesiems „Į muziką be rūpesčių“. Pranešimas buvo tikras įkvėpimas ir kūrybiškumo impulsas ne tik atlikėjo raiškos ugdymo procesui, bet ir universaliai tinkantis teoriniams dalykams. Pedagogė dalinosi savo asmenine darbo patirtimi bei negailėjo patarimų, kaip pasiekti geresnių mokymosi rezultatų.

Seminarą vainikavo LMTA Pedagogikos katedros docentės, socialinių mokslų daktarės Giedrės Gabnytės-Bizevičienės ir LMTA Pedagogikos katedros docentės, socialinių mokslų daktarės Lolitos Jolantos Piličiauskaitės mokslinės monografijos pristatymas „Emocinio imitavimo metodas muzikos mokykloje: kūrinio interpretacijos aspektas mokinio muzikinės kultūros ugdymo kontekste“. Monografijoje pristatomi empirinio tyrimo rezultatai atskleidė, kad instrumento dalyko pamokoje emocinio imitavimo metodą naudojant kaip būdą mokyti interpretuoti, muzikos atlikimo įgūdžių siekiama atraktyviai įtraukiant mokinį į jam asmeniškai prasmingą disputą, skatinantį apmąstyti savo išgyventas patirtis, reikšti jausmus, kuriant naują meninį rezultatą.

Seminare lektoriams grojo Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos jaunieji pianistai: Elžbieta Pušinskaitė (mokytoja J. Reneckytė-Žemaitienė), Diana Khilkevich (mokytoja I. Medelinskienė), Matėja Matkevičiūtė, Emilia Guerra Elizondo (mokytoja J. Petkevičienė), Darina Černyš (mokytoja N. Ogay).

Seminaro refleksijos metu dalyviai džiaugėsi šiandieninėmis galimybėmis žiniomis dalintis ne tik gyvai, bet ir pasitelkiant technologijas, lektorių bei temų įvairove, bendrystės jausmu, besimokančios mokyklos atmosfera.

Taigi, paliekant mokyklos salę, liko tik teigiami įspūdžiai, kadangi įvairūs pranešimai stebino, džiugino ir inspiravo naujoms idėjoms. Aišku, svarbiausia seminaro dalis slypi ne salės ribose ir pateiktose pranešėjų mintyse, bet kasdienėje pedagogo rutinoje, kur kiekvienas iš seminaro dalyvių turės galimybę pritaikyti įgytas žinias ir ne tik mokyti vaiką, bet ir kasdien ugdyti savyje drąsų, atvirą bei kūrybišką mokytoją.

Seminarą organizavo Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos fortepijono ir papildomo fortepijono metodinių grupių mokytojai.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pirma pamaina
Pertrauka
  • 1. 8:50 - 9:35
  • 2. 9:40 - 10:25
  • 3. 10:30 - 11:15
  • 4. 11:20 - 12.05
  • 5. 12.10 - 12.55
Antra pamaina
4. 15:30 - 16:15
  • 1. 13:00 - 13:45
  • 2. 13:50 - 14:35
  • 3. 14:40 - 15:25
  • 4. 15:30 - 16:15
  • 5. 16:30 - 17:15
  • 6. 17:20 - 18:05
  • 7. 18:10 - 18:55
  • 8. 19:00 - 19:45
  • 9. 19:50 - 20:35